Home Genel TRT Kudüs’ü İsrail Başkenti Gösterdi İddiası

TRT Kudüs’ü İsrail Başkenti Gösterdi İddiası

1595
0
trt kudüs israil iddiası 4

TRT’nin bir yarışma programında ve haber yayını sırasında, İsrail’in başkenti olarak Kudüs’ü gösterdiği iddiası birçok medya organı tarafından haber yapıldı ve sosyal medyada da geniş yer buldu. Söz konusu iddialar doğrudur.

trt kudüs israil iddiası 2

Söz konusu iddialardan ilki, 2014 yılı Eylül ayında TRT tarafından çocuklar için hazırlanan “Rüzgar Gülü” adlı yarışma programında Kudüs‘ün, İsrail‘in başkenti olarak gösterildiği iddiasıdır. İddia doğrudur.

Rüzgar Gülü programına katılan yarışmacı çocuklardan birisine, ülkelerin başkentlerinin sorulduğu bölümde “Kudüs” sorusu sorulmuştur. Soruda şehre ait bir resimle beraber Kudüs‘ün, hangi ülkenin başkenti olduğu sorulmuş ve şıklarda ise sadece İsrail ve İsviçre verilmiştir. Yarışmacı çocuk cevap olarak “İsrail” demiş ve cevabı doğru kabul edilmiştir. Sosyal medyada paylaşılan yayına ait ilgili görüntüleri, aşağıdaki videonun 26. saniyesinden itibaren izleyebilirsiniz.

Bir diğer iddia ise; TRT‘nin 2017 yılı Nisan ayında alt şeritten yayınladığı haber akışı sırasında İsrail’in başkentini “Kudüs” olarak gösterdiği iddiasıdır. İddia doğrudur.

trt kudüs israil iddiası 1

TRT’nin Açıklaması 

TRT, konuya dair açıklama yapmış ve durumun çalışanların hatasından kaynaklandığını ifade etmiştir. Eski yayınlara ait görüntülerin, gündemin Kudüs olması sebebiyle bilinçli olarak tekrar yayıldığını belirten TRT, bu hataların gerçekleştiği dönemde durumun fark edilmesinin ardından söz konusu çalışanlarla ilişiğinin kesildiğini belirtmiştir.

trt kudüs israil iddiası açıklama

 


Doğruluk Yüzdesi 100
Doğruluk Yüzdesi

Kaynaklar:

TRT, TRT 2, Youtube

[Total: 1    Average: 5/5]

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

*