Ana sayfa Genel CHP’nin Filistin Pankartı ile İlgili İddialar

CHP’nin Filistin Pankartı ile İlgili İddialar

693
0

CHP’nin Hazırladığı Filistin Pankartı ile İlgili İddialar başlıklı yazımızda, Cumhuriyet Halk Partisinin, Filistin’e destek amaçlı açtığı pankartı inceledik. İddiaya göre Filistin pankartında bazı yanlışların olduğu söylenmiş ve bu pankart sosyal medyada çokça tepki çekmiştir.

CHP tarafından açılan pankartta, kullanılan bayrağın Ürdün bayrağı olduğu ve “Kabe’nin tek taşına dokunulursa bütün ordumu gönderirim.” sözünün Mustafa Kemal Atatürk’e ait olmadığı şeklinde iddialar ortaya atılmıştır. Bu iddialar doğrudur. Söz konusu iddiaları, kendi içinde inceleyecek olursak;

  • “Kabe’nin tek taşına dokunulursa bütün ordumu gönderirim.” sözünün Mustafa Kemal Atatürk’e ait olmadığı iddiası

Bu iddia, Ak Parti eski Milletvekili Prof. Nevzat Yalçıntaş‘ın katıldığı televizyon programlarında, Atatürk ile ilgili bahsettiği bir konu üzerine gündeme gelmiştir. Nevzat Yalçıntaş’a göre, Suudiler 1926 yılında kendi sınırları içindeki mezarları yıktıkları sırada, Hz. Muhammed’in de mezarını yıkmak istemişler ve bunun üzerine Mustafa Kemal Atatürk, Suud Kralına bir telgraf çekmiştir. Telgrafta, Mustafa Kemal’in Tarafımıza ulaşan haberlere göre Allah’ın sevgili ve özel kulu, elçisi Peygamber Efendimiz Hz. Muhammed Mustafa’nın kabrini yıkıp yerini değiştirecekmişsin. O mezarın tek taşına dokunursan Kurtuluş Savaşını bırakır, ordularımla aşağı inerim.” şeklinde bir cümle yazdığı iddia edilmiştir.

İddiaya göre belgenin kaynağı Cumhurbaşkanlığı arşivi olarak belirtilmiştir. Ancak telgrafla ilgili resmi olarak herhangi bir belge bulunmamaktadır. Geçtiğimiz yıllarda da, Atatürk’ün Suud Kralına mektubu olduğu iddia edilen aşağıdaki görsel sosyal medyada  dolaşmıştı. Gülben Ergen de bununla ilgili geçtiğimiz yıl bir paylaşım yapmıştı:


atatürkün suud kralına mektubu


İlk olarak, Cumhurbaşkanlığı Özel Arşivinden alındığı iddia edilen yukarıdaki metnin altında 26 Haziran 1919 tarihi yazmaktadır. Ancak Nevzat Yalçıntaş‘ın iddiasına göre 1926 yılında telgraf çekme olayı gerçekleşmiştir. Metin ve iddia arasında tarih tutarsızlığı bulunmaktadır. Söz konusu belgede resmi bir numara ya da dosya adı da geçmemektedir.

İkinci olarak, Mustafa Kemal Atatürk imzası geçen telgrafta, Atatürk soyadı kullanılmıştır. Bahsi geçen ve metni oluşturulan telgrafta, Suud Kralına çekilen telgrafın 1919 ya da 1926 yıllarında olduğu yazmaktadır. Fakat Mustafa Kemal’e “Atatürk” soyadı 1934 yılında verilmiştir.

Üçüncü olarak, telgrafın 1926 yılında Suud Kralına gönderildiği iddia edilmiş ancak Suudi Arabistan Krallığı, 1932 yılında kurulmuştur.

Dördüncü olarakAtatürk’ün “Kurtuluş Savaşını bırakır, ordularımla aşağı inerim” sözü iddia edilen tarihe göre 1926 yılında söylenmiş ancak Kurtuluş Savaşı resmi olarak 1923 yılında bitmiştir. 

Son olarak, CHP’nin Filistin için hazırladığı pankartta, Mustafa Kemal’in iddia edilen sözünün Kabe için olduğu yazılmıştır. Ancak iddianın kaynağı olan Prof. Nevzat Yalçıntaş’ın iddiasında Hz. Muhammed‘in kabrinden bahsedilmektedir. Kabe, Mekke‘de yer almakta iken, Hz. Muhammed’in kabri Medine‘de bulunmaktadır. Mekan açısından da tutarsız olan metin, Filistin için oluşturulan bir pankarta yerleştirilmiştir. İddiada Mekke, Medine ve Filistin olarak 3 farklı yere değinilmiş ve bir karmaşa oluşmuştur.

Pankarta, Filistin için hazırlanan pankartta Kabe ile ilgili bir söz yazılmış olup, bunun dışında metinde “yanlız” gibi yazım yanlışları da görülmektedir.


  • Pankartta Kullanılan Bayrağın Ürdün Bayrağı Olduğu İddiası

Filistin Halkı için hazırlanan pankartta, Filistin yerine Ürdün bayrağının yer aldığı iddia edilmiştir. Bu iddia da doğrudur. Filistin bayrağı ile aralarında çok benzerlik bulunan Ürdün bayrağında fazla olarak bir yıldız bulunmaktadır.

chp filistin suud kralı atatürk filistin bayrağı 1

chp filistin suud kralı atatürk ürdün bayrağı
Ürdün Bayrağı
chp filistin suud kralı atatürk filistin bayrağı
Filistin Bayrağı

Cumhuriyet Halk Partisinin hazırladığı pankartla ilgili, “Kabe’nin tek taşına dokunulursa bütün ordumu gönderirim.” sözünün Mustafa Kemal Atatürk’e ait olmadığı ve Filistin bayrağı yerine Ürdün bayrağı kullanıldığı iddiaları doğrudur. 


yüzde 100 dogrula.org doğruluk yüzdesi %100


Kaynaklar: Sözcü, HürriyetYoutube, Twitter, Milliyet, gercektarihimiz.com, belgelerlegercektarih


[Toplam:3    Ortalama:5/5]

BİR CEVAP BIRAK

Please enter your comment!
Please enter your name here

*